Podziemny przełom Suicideboys nastąpił wraz z wydaniem EP 2015 $outh $ide $uicide, współpracy z uznanym raperem z Południowej Florydy, Pouyą, która skierowała duet do podziemnego rapu. Według stanu na październik 2018 r. Taśma zyskała ponad 75 milionów odtworzeń utworów na samej platformie streamingowej SoundCloud. Pierwsza wyprawa duetu na główne listy przebojów pojawiła się wraz z wydaniem Radical $uicide latem 2016 r. Pięciościeżkowa EPka, wyprodukowana przez muzyka EDMa Gettera, osiągnęła szczyt 17 pozycji na listach przebojów Rap.
Późniejsza twórczość duetu
Pod koniec 2018 roku pojawiła się plotka, że grupa rozpadła się po serii złowrogich tweetów. Wkrótce jednak wyjaśnili, że tweety dotyczą „problemów osobistych”, przed którymi stoi Arceneaux, i że w rzeczywistości nie rozpadli się .W maju 2019 r. Grupa porzuciła tę pogłoskę wydaniem sześciościeżkowego EP Live Fast, Die Whenever we współpracy z perkusistą Blink-182 Travisem Barkerem, a także wybitnego gitarzysty Korn Jamesa Shaffera.
Poboczne projekty
Wraz z pracą w Suicideboys, Petrou i Arceneaux wydali sporadyczne utwory solowe, a także współpracowali indywidualnie z innymi artystami.Przed Suicideboys Arceneaux był początkującym artystą hip-hopowym, który wydał kilka mixtape'ów pod nazwą $ crim. Należą do nich Anonimowi Narkomani, # DrugFlow2 i Patron wszystkiego z Totally Fucked, z których wszystkie zostały wydane przed powstaniem grupy w 2014 roku. Arceneaux pracował również jako producent wewnętrzny dla Universal / Republic, produkując kilka piosenek dla artystów, w tym jeden piosenka, która odniosła komercyjny sukces. ]Petrou wydał dwa solo mixtape'y pod nazwą Oddy Nuff da Snow Leopard; Taśma Jefe w 2012 roku i Pluto w 2014 roku. Pluto zawierał pierwszą współpracę między Arceneaux i Petrou przy komercyjnym projekcie; Arceneaux pojawił się w piosence Smoke a Sack.
Kontrowersje
Suicideboys spotkały się z dużą krytyką ze strony głównego nurtu muzyki za ich często agresywny i obraźliwy wizerunek, w tym imię, treść liryczną i zachowanie. Wiele ich piosenek zawiera motywy i insynuacje dotyczące kultu diabła; jednak, jak stwierdza Arceneaux w wywiadzie dla Adama Grandmaisona, ich użycie satanistycznych obrazów jest po prostu metonimem negatywnych skutków pieniędzy, narkotyków i innych przedmiotów, które mogą manipulować ludźmi.
Arceneaux jest byłym uzależnionym od opioidów, twierdząc w wywiadzie dla No Jumper, że zwabi ludzi na Craigslist, aby obrabować ich tylko po to, by nakarmić uzależnienie. Arceneaux, który regularnie brał między innymi heroinę, hydrokodon i oksykodon, rzekomo był całkowicie trzeźwy od wszystkich substancji od lipca 2017 r.
We wrześniu 2016 roku kanadyjski DJ i producent muzyczny Deadmau5 oskarżyli duet o naruszenie praw autorskich po sukcesie ich piosenki „Antarctica” (poza EP Dark 2016 of the Clouds). Piosenka zawiera fragmenty utworu „I Remember” Deadmau5 z udziałem Kaskade; DJ zganił za to duet, twierdząc, że Suicideboys „reklamują własność intelektualną innych ludzi bez zgody”. Piosenka, która ukazała się od stycznia, a następnie osiągnęła miliony odtworzeń na YouTube i SoundCloud, została usunięta przez Suicideboys na obu platformy i nie podjęto żadnych dalszych działań.